Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: «Ανολοκλήρωτο παραμένει το έργο του "Χάρακα" στην Κεφαλονιά»   

Τον Ιανουάριο του 2014, η Κεφαλονιά δέχθηκε το ισχυρό πλήγμα του εγκέλαδου που προξένησε πολλές καταστροφές σε κτίρια και στο οδικό δίκτυο και δυστυχώς ακόμα και σήμερα, δύο χρόνια μετά, οι ζημιές στο μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν έχουν αποκατασταθεί. Η μεγαλύτερη ζημιά στο οδικό δίκτυο έγινε στη θέση «Χάρακας», όπου αποκόπηκε, λόγω καταστροφής του οδοστρώματος από πτώση βράχου, ο δρόμος προς την Έρισσο (Άσος, Φισκάρδο κλπ.), από την δυτική πλευρά του οδικού άξονα Αργοστολίου – Φισκάρδου, ο οποίος εξυπηρετούσε το σύνολο σχεδόν της κίνησης προς το βόρειο τμήμα του νησιού. Οι κάτοικοι της περιοχής πλέον είναι αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο της πλήρους οικονομικής καταστροφής, αν μείνουν για τρίτη τουριστική σεζόν αποκομμένοι στην ουσία από το υπόλοιπο νησί, ενώ ήδη εταιρίες κρουαζιέρας ανακοίνωσαν τη διακοπή των δρομολογίων τους προς την Κεφαλονιά όσο διαρκεί ο αποκλεισμός για τους πελάτες τους από την πρόσβαση στους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, της Άσου και του Φισκάρδου.

Σχετικά με την πορεία του έργου, Τον Απρίλιο του 2014 επιλέχθηκε η εταιρία «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε», μετά από διαγωνισμό, να κατασκευάσει το έργο της γέφυρας στη θέση «Χάρακας», στην Κεφαλονιά ενώ το έργο εντάχθηκε στο 4ο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ (85% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και 15% ελληνική κρατική, με λήξη του προγράμματος στις 31/12/2015). Το έργο είχε προϋπολογισμό 6.980.000 ευρώ και αφορούσε στην κατασκευή σύμμεικτης γέφυρας  μήκους 80 μέτρων, καθώς και λοιπών απαιτούμενων έργων στην επαρχιακή οδό αριθμ. 25 (Αργοστόλι - Φισκάρδο) στη περιοχή του «Χάρακα» (πάνω από το Μύρτο). Ο τότε περιφερειάρχης κ. Σπύρου και ο αντιπεριφερειάρχης κ. Κουρής είχαν δηλώσει ότι ο δρόμος θα τελειώσει τον Μάρτιο του 2015. Ένα χρόνο μετά οι εκπρόσωποι της επόμενης κυβέρνησης (υπουργός Σπίρτζης, βουλευτής Θεοπεφτάτου, περιφερειάρχης Γαλιατσάτος, αντιπεριφερειάρχης Δρακουλόγκωνας) συνοδεία της δημοτικής αρχής διαβεβαίωναν για άλλη μια φορά τους Κεφαλονίτες ότι το έργο θα παραδίδονταν προς χρήση τέλος Ιουνίου του 2015.
Τελικά, μέχρι και την παρούσα, όχι μόνο δεν έχει παραδοθεί το έργο αλλά και έχουν σταματήσει προ πολλού οι εργασίες στο εργοτάξιο, λόγω παύσης της χρηματοδότησης όπως ισχυρίζονται οι εργολάβοι, χωρίς χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης, λόγω και της οικονομικής συγκυρίας αλλά κύρια λόγω της ολιγωρίας των υπευθύνων, εξαιτίας της οποίας χάνονται βάσει των χρονοδιαγραμμάτων τα ευρωπαϊκά κονδύλια, με αποτέλεσμα η περιοχή να μείνει για τρίτη συνεχόμενη σεζόν αποκομμένη από την υπόλοιπη Κεφαλονιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία όχι μόνο του βόρειου τμήματος του νησιού αλλά και της Κεφαλονιάς στο σύνολό της.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με δεδομένο ότι το ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο είναι ενταγμένο το εν λόγω έργο έληξε στις 31/12/2015 και εφόσον προβλέπεται ότι για έργα που δεν υλοποιούνται στις καθορισμένες ημερομηνίες άνευ αποκλίσεων και καθυστερήσεων θα γίνεται παύση της χρηματοδότησης και απένταξης του έργου, τι προτίθεται να πράξει από εδώ και στο εξής όσον αφορά την ολοκλήρωση του έργου;
Θα αποδοθούν ποινικές ευθύνες στους υπεύθυνους της κωλυσιεργίας του έργου;


Αθήνα, 10/02/2016
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Γερμενής
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ