Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

ΘΕΜΑ: «Σε πλήρη αποσάθρωση τα δημόσια μέσα μεταφοράς»   

Οι δημόσιες μεταφορές, στο σύνολό τους, βρίσκονται σε πλήρη αποσάθρωση, λόγω αδυναμίας επισκευής των οχημάτων αλλά και λόγω έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού. Αρχικά, όσον αφορά τις οδικές συγκοινωνίες, από στόλο συνολικά 2.139 λεωφορείων, τα μισά βρίσκονται ακινητοποιημένα σε αμαξοστάσια. Ακόμη, το 2016 θα πρέπει να αποσυρθούν περίπου 260 λεωφορεία λόγω ηλικίας αλλά και ασυμβίβαστου με την περιβαλλοντική νομοθεσία. Παρά το γεγονός ότι η συχνότητα των δρομολογίων έχει μειωθεί στο 50% τα τελευταία τρία χρόνια, εν τούτοις η κατάσταση ενδέχεται να χειροτερεύσει ακόμη περισσότερο λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, αδυναμίας στην  προμήθεια νέων λεωφορείων αλλά και έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Ειδικότερα, όσον αφορά το προσωπικό, από τομείς της ΣΤΑΣΥ λείπουν 420 άτομα, κυρίως οδηγοί, σταθμάρχες και εκδότες εισιτηρίων αλλά και τεχνικοί από τις επισκευαστικές βάσεις.

Επίσης, στην  ίδια κατάσταση βρίσκεται και ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, με το 30% του τροχαίου υλικού να χαρακτηρίζεται ως ανενεργό. Μάλιστα η αρμόδια εταιρεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, η ΕΕΣΣΤΥ υπολογίζει περίπου 200 βαγόνια «καθηλωμένα» λόγω αδυναμίας επισκευής τους. Τα κυριότερα ζητήματα στην περίπτωση του ΟΣΕ είναι τόσο η έλλειψη προσωπικού, όσο και τα κρούσματα κλοπής, λόγω αδυναμίας φύλαξης των σιδηροδρομικών δικτύων.
Η κατάσταση αυτή είναι τουλάχιστον απαράδεκτη τη στιγμή που οι Έλληνες φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν ακόμη ακριβότερα το αντίτιμο για την επιβίβασή τους στα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Υπάρχει πρόθεση για πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού αλλά και για άμεση επισκευή των οχημάτων τόσο των οδικών συγκοινωνιών, όσο και των συρμών του ΟΣΕ;
Υπάρχει πρόθεση για φύλαξη των σιδηροδρομικών σταθμών, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα κρούσματα κλοπής ειδικά όσον αφορά ευαίσθητες περιοχές, στις οποίες εντοπίζονται καταυλισμοί πληθυσμών Ρομά;
Ποιο είναι τελικά το περίφημο σχέδιο του υπουργείου για την «αναδιάρθρωση» των συγκοινωνιών; Είναι η αύξηση των εισιτηρίων που εξήγγειλε ο υπουργός για να μη την εφαρμόσει ποτέ ή η δωρεάν μετακίνηση κατηγοριών πολιτών που πάλι δεν εφαρμόστηκε;
Πού οφείλεται το έλλειμμα των 100 εκατ. ευρώ και πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό με ανύπαρκτες πολιτικές και με συνεχείς αόριστες εξαγγελίες;


Αθήνα, 11/11/2015
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Γερμενής
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ