Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: «Αναστολή των εργασιών επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά»    

Το μοναδικό από τα μεγάλα δημόσια έργα που είχε μείνει εντός χρονοδιαγράμματος φαίνεται πως εν τέλει θα μείνει ανολοκλήρωτο. Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, από τον σταθμό της Αγίας Μαρίνας μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Το συγκεκριμένο έργο ανατέθηκε την 01/03/12 στην κοινοπραξία J&P, Ghella SpA, Alstom Transport SA, με προθεσμία ολοκλήρωσης τα 5,5 έτη. Παρά την καλή πορεία των εργασιών, τα προβλήματα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2014, με ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την απόδοση ΦΠΑ. Ουσιαστικά, με αυτή τη ρύθμιση απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ φορείς του δημοσίου ασχολούμενοι με την εκτέλεση έργων. Στη ρύθμιση αυτή εντάχθηκε και η εταιρεία Αττικό Μετρό, η οποία ωστόσο δεν εκμεταλλεύεται η ίδια τα έργα που κατασκευάζει.

Λόγω λοιπόν μη καταβολής ΦΠΑ, συγκεντρώθηκε μια οφειλή της τάξης των 10-12 εκατ. ευρώ. Πέραν όμως του συγκεκριμένου προβλήματος, τα capital controls δημιούργησαν προβλήματα και στην εισαγωγή των απαραίτητων ανταλλακτικών για την λειτουργία των μηχανημάτων. Η αναστολή εργασιών δημιουργεί πολλαπλές συνέπειες με 800 εργαζομένους να βρίσκονται σε άδεια, με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου για το 2019, αλλά και με το βαρύ κόστος της επανεκκίνησης του έργου. 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες ενέργειες για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου;
Για ποιόν λόγο δεν λύθηκε άμεσα το συγκεκριμένο ζήτημα με την εξαίρεση της συγκεκριμένης εταιρείας από τη ρύθμιση;
Ποια η υπολογιζόμενη οικονομική επιβάρυνση του δημοσίου από την αναστολή εργασιών και την ενδεχόμενη επανεκκίνηση του έργου;


Αθήνα, 27/10/2015
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Γερμενής
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ