Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: «Πλήττεται το κύρος και η αξιοπιστία του λιμένα της Θεσσαλονίκης από την έλλειψη πλοηγών»    

Σχεδόν εδώ κι ένα χρόνο, οι πολύωρες καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω της ελλιπούς στελέχωσης της Πλοηγικής Υπηρεσίας, αποτελούν τον κανόνα της καθημερινότητας. Οι συνακόλουθες οικονομικές επιβαρύνσεις και απώλειες για τα φορτία και για τα πλοία (επιπρόσθετο κόστος στη ρυμούλκηση και από τα ναυλοσύμφωνα), όσο και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), από τις παραμονές των ομοχειριών, αποτελούν ένα ηχηρότατο χαστούκι στην τοπική και εθνική οικονομία.

Είναι αδιανόητο και τραγικό συνάμα, το αρμόδιο υπουργείο όχι μόνον να αντιστρατεύεται την τοποθέτηση επιπλέον πλοηγών, παρότι για το δημόσιο δεν υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση από την πρόσληψή τους, αλλά και να μειώνει τις ήδη υπάρχουσες θέσεις πλοηγών από έξι (6) σε πέντε (5). Μια τέτοια άλογη απόφαση έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός τεράστιου «ντόμινο» καθυστερήσεων, ενώ ταυτόχρονα με το οικονομικό κόστος πλήττεται ανεπανόρθωτα το κύρος και η αξιοπιστία του λιμανιού.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Με ποια λογική το αρμόδιο υπουργείο δεν δέχεται την τοποθέτηση των επιπλέον πλοηγών, τη στιγμή που η μισθοδοσία των πλοηγών, αν και δημόσιοι υπάλληλοι, καλύπτεται από τον «ειδικό λογαριασμό» από τα πλοηγικά δικαιώματα που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρίες και όχι από το Δημόσιο;
Γνωρίζει ο υπουργός πως η ολιγωρία που δείχνει το αρμόδιο υπουργείο πάνω σε αυτό το σοβαρό ζήτημα, συνεπάγεται μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις με αντίκτυπο την εθνικής μας οικονομία;
Για ποιο λόγο μειώνεται το κύρος και η αξιοπιστία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με κομβική γεωγραφική θέση, τη στιγμή που σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του ΟΛΘ για το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2014, ο κύκλος εργασιών του λιμανιού παρουσίασε κέρδος της τάξεως του 24,18%;
Για ποιο λόγο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπαίνει στη διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ και στον κυκλώνα της ιδιωτικοποίησης, τη στιγμή που μπορεί να συμβάλει με τα κέρδη του στην εθνική οικονομία, καθώς και στην αξιοποίηση και ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης;

Αθήνα, 11/12/2014
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Γερμενής
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ