Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: «Εσπευσμένη και ευκαιριακή πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, εις βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, έχει δρομολογηθεί η πώληση δύο βασικών εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ με επικρατέστερους αγοραστές γαλλικούς και ρωσικούς κρατικούς σιδηροδρόμους καθώς και ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο της Ρουμανίας.

Πρόκειται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπεύθυνη για την υλοποίηση δρομολογίων, και την ΕΕΣΣΤΥ (Rosco), που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του συστήματος. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ το Σεπτέμβριο του 2013, αλλά λόγω διάφορων αμφίβολων καθυστερήσεων, μόλις τον τελευταίο καιρό μπήκε στην τελική ευθεία. Σύμφωνα με την ΠΟΣ, προωθείται ο έλεγχος των Σιδηροδρόμων από ιδιωτικά συμφέροντα ενώ εκτιμάται ότι το τίμημα για τους επίδοξους αγοραστές είναι ελάχιστο, καθώς τα συμβόλαια προϋποθέτουν πολύχρονες συμβάσεις, όπου το ελληνικό Δημόσιο θα πληρώνει εκατομμύρια ευρώ στους αγοραστές για τη συντήρηση των τρένων.

 Ειδικότερα, γίνεται λόγος για την πώληση των εταιρειών στο εξευτελιστικό ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το ελληνικό Δημόσιο θα προσφέρει σε μια πενταετία 170 εκατομμύρια ευρώ στους αγοραστές για τη συντήρηση των τρένων. Με απλά λόγια, η ζημιά εμφανίζεται πενταπλάσια από το κέρδος.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Εφόσον δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό όφελος στην εθνική οικονομία, ποιος ο σκοπός πίσω της πώλησης αυτής, η οποία μόνο ζημιογόνα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί;
Ποιο το μέλλον των εργαζομένων στις συγκεκριμένες εταιρείες;
Έχει γίνει έλεγχος στο παρελθόν και τη φερεγγυότητα των εταιρειών που παρουσιάζονται ως αγοραστές;


Αθήνα, 14/10/2014
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Γερμενής
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ